sobota 6. června 2009

Inzerát na dům, kde se už skoro nedá bydlet...

Za sedmero doly a sedmero horami, desítkami tištěných spojů a hradel, milióny tranzistorů, tyristorů a dalších serepetiček stál jeden….
…dalo by se říci – virtuální dům.



Po delší době opět publikuji článek na serveru PHOTOEXTRACT.
Spoluautorkou této alegorie na provoz veřejných fotogalerií je má žena Aloisie. Bohužel jsme se už několikrát stali svědky rozkladu fotoserverů, kdy se z míst kde docházelo k tříbení názorů stalo odkladiště fotoodpadu a osobitější autoři byli vyštvání na jiná místa. Jedním z velice účinných prostředků, které géniové podprůměru používají je nadbíhání davu. Ale to zdaleka není jen problém fotoserverů. Takto se manipuluje s celými národy.
Budu rád, když si najdete v dnešní uspěchané době chvilku a článek s názvem Inzerát na dům, kde už se skoro nedá bydlet si také přečtete.

3 komentáře:

  1. Článek jsem si přečetl dvakrát a není v něm nic, s čím bych nesouhlasil.Když jsem před rokem vložil svou první fotku na PE, dost se toho u mě změnilo. Na PE je opravdu slušný počet lidí, kteří umí fotit. S tím jsem taky na PE šel a doufal, že se něco přiučím. A musím přiznat, že internetové fotogalerie člověka někam posunou, musí však sám chtít a občas překousnout nějakou tu kritiku(a to někdy dost tvrdou). Troufám si říct, že pokud by učitel na škole skrčil žákovi fotografii a zahodil by jí do koše ze slovy šunt, dotyčný by neřekl ani slovo. Na internetových galeriích se někteří cítí dotčeni a obhajují svou fotku ,,do krve,, a nejsmutnější na tom je, když začínají tuto kritiku oplácet.... Vždy je dobré se zamyslet nad tím, kdo fotku kritizuje, jestli stojí za to se touto kritikou zabývat.
    Troufám si říct, že internetové fotogalerie dokáží hodně naučit. Stačí porovnat první a poslední fotografie některých uživatelů a rozdíl je více než patrný. Málo kdo si uvědomuje, že tato cesta, jak se něco naučit, je ta nejpohodlnější a také nejlevnější!
    Já jsem si dal na PE delší pauzu. Bralo mi to spousty času a prostě jsem si potřeboval oddychnout, ale pomalu se vracím do starých kolejí, už mi to začíná nějak chybět:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Milane,
    fotoserver dokáže být dobrou školou. Jak fotografování, tak mezilidských vztahů. Protože části lidí jde o jejich pojetí fotografie (tam už můžou vznikat jisté tvůrčí třenice) a další skupině jde o ně samotné. Ambice, snaha vyniknout za jakoukoliv cenu, hledání nepřítele, politikaření. Bohužel mě to, co se děje pod článkem utvrdilo o tom, že systém nepomůže, když stav, který popisuji mnohým vyhovuje. Zařvou si na schodišti, hlasitě prásknou dveřmi aby počkali, až se uklidíme, aby zase vyběhli a....
    ...Nemám z toho dobrý pocit... na PEx je dost lidí, které rád potkávám. Některé jsem tam dotáhl takřka za ucho já. Ale nějak více narážím na lidi, co mi kazí náladu svou sebestředností.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Františku,
    včera jsem si také pročítal diskuzi pod článkem a měl jsem z toho rozporuplné pocity...
    Myslím si, že PE stoji před vážným rozhodnutím.
    Buď skončí jako ostatní servery a nebo půjde vlastní cestou. Já bych byl radši, kdyby si vybral to druhé.Opravdu bych nechtěl být v kůži majitele. Přirovnání PE k nájemnímu domu je namístě. Ve kterém větším domě jsou skvělé sousedské vztahy? Takový opravdu neznám. Vždy se budou vytvářet skupinky lidí, kterým bude vadit to, či ono. Takový dům nemůže fungovat bez někoho, kdo dohlíží na pořádek, na správu atd. Vždyť každá větší skupinka lidí či comunita má nějaké vůdčí osobnosti, kteří to nějak vedou. Kolikrát se nedomluví pět lidí v práci, natož stovka lidí na PE. Mně třeba osobně denní topy vůbec neberou a nevidím v nich nějaký zásadní problém, prostě bych je zrušil. Čím se PE odišuje od ostatních serverů jsou periodické výběry moderátorů a tady bych rád viděl budoucnost. Od některých lidí vím, že právě vůli výběrům jsou právě na PE. Je to pro ně takový odměna, když jejich fotku ocení moderátor určité kategorie a vyzdvihne ji...
    Pokud jsou takové výběry prováděné člověkem, který tomu navíc rozumí a dá fotce svým komentem přidanou hodnotu, tak to stojí z to.
    Já teď momentálně nemám na prohlížení fotek čas, ale výběry si nenechám ujít a musím přiznat, že se na ně vždy těším:)Digiaréna vydává časopis, sám ho kupuji...Kdyby se PE vydal touto cestou, spojenou s vydáváním časopisu, byl bych mezi prvními, kdo by si časopis předplatil. Úplně si umím představit tyto výběry v tištené podobě...No nebudu ti tady spamovat,nejsem totiž zvyklý psát, raději fotím:) ahoj

    OdpovědětVymazat