sobota 13. června 2009

Havran Vladimír Smýkal

Zrovna včera se mi do ruky dostala poprvé sbírka básní Jiřího Žáčka s názvem Třetí poločas. A takřka okamžitě po přečtení několika náhodně vybraných básniček jsem věděl, že to je to, co potřebuji, abych se mohl nějak vyjádřit k fotografiím Vladimíra Smýkala – Havrana.


a havranům...volnost!

Vlastně toho o Vladimírovi ani moc nevím. Četl jsem rozhovor na jeho webových stránkách a nějakou dobu pozoruji výtvarničinu, kterou zveřejňuje na několika fotoserverech.  Nikdy jsem se mu nedíval do očí a nehádal se s ním o věcech, které nás zajímají.



nejasná zpráva z Golgoty

Zastřelte si svého básníka
(TV reklama)

Znáte je, kejklíře — 
každý vám naslibuje lásku nebeskou, 
svobodu, rovnost, bratrství 
anebo ještě úděsnější fantazmagorie, 
a místo nich vám podstrčí 
jen absint splínu, dryáčnickou drogu. 
Zastřelte si svého básníka! 
Vyberte si v našem katalogu. 
Zpacifikujte ho jednou provždy, 
vystřelte mu mozek z hlavy, 
tomu bacilonosiči lyriky, 
sviňákovi, který kazí mravy, 
zlikvidujte škodnou, milí drazí, 
jako v televizním kurzu domobrany, 
a pak už nikdo nikdy nepřekáží 
naši velkolepou reality show
Ráj na zemi!

(Jiří Žáček)




Ale i to málo co vím, mi říká, že jednou se snad skutečně sejdeme a budeme mít o čem mluvit. Asi se neshodneme v muzice a naše názory na politiku raději nebudeme porovnávat vůbec. Ale o obrazech a poesii v nich budeme moci hovořit hodně dlouho. I když mnoha slov asi ani nebude zapotřebí, protože když si lidé rozumí, dá se komunikovat i bez velkých projevů a ujišťování.



jazzíček

Mám rád poezii a hudbu vyjádřenou v obrazech. A naopak - teprve, když při pohledu na obraz nebo plastiku ve mně začne rezonovat nějaká melodie, mám za to, že já i autor jsme naladěni na hodně blízké vlně. A u Vladimírových obrázků se mi to stává dost často...





A nakonec jedna hádanka. Předpokládám, že je toto dílo věnované naší společné známé z Photoextractu.  Ale já znám Evy S. dvě. Obě jsou krásné, mladé, inteligentní, děsně hubaté a vždy chtějí mít poslední slovo. Takže Vladimíre jak to je. Je adresátkou tmavovláska nebo blondýna?  


Více fotografií, obrazů a grafik Vladimíra Smýkala najdete na jeho webových stránkách nebo např. na fotoserveru Photoextract

17 komentářů:

  1. Hehehehehe a která je ta Eva S. blondýna? Tu druhou brunetu, to vím o koho jde.
    A těším se, že až se stanu velmi dobrým fotografem, hehehehehe, budu mít taky ten vytoužený metalijónek na Tvém webu, Františku.
    Ahoj, emir. :-)))))))))))))))))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  2. Však ona se časem jistě ozve. Už u mě má i medailonek, takže můžeš hledat...:)

    OdpovědětVymazat
  3. :-))) Vladimíre, tak pro kterou to je, můžu se radovat nebo ne?:-) A vůbec, na PEXu ji nemáš, nebo jsem ji po třech orosených gambáčích jenom nenašla?:-)
    Tady u Tebe je Františku moc dobře, chvíli posedím, když dovolíš... Eva S. - blondýna (falešná!)

    OdpovědětVymazat
  4. velikej dík Františku,cítím se více než poctěn Tvým zájmem...dík za krásnou báseň J.Ž. z duše mi mluví...pochopitelně E.Staňková...na PE není
    protože nemá nic společného s fotografií...k muzice,tam bychom se nezhodli jen na J.Nohavicovi...tedy ještě jednou,udělals mi radost,Rejpale!
    havran (přezdívka je i trampská)

    OdpovědětVymazat
  5. Není zač a potěšení bylo hlavně na mé straně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak Vladimíre moc děkuji:). Kéž bychom si někdy ty fotky - moji pro Tebe a Tvoji pro mě - mohli doopravdy, fyzicky vyměnit. E.S.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak jsem to odhadoval dobře. Je to ta o poznání hubatější...:))

    OdpovědětVymazat
  8. :-) Vladimírovy obrazy mám také moc ráda a i když jsem se mu také ještě do očí nedívala a ani nevím , zda se shodneme v hudbě .... a politickým debatám se vyhýbám, ... tak scela jistě jakousi vlnku souznění cítím ... :-)

    Zdravím :-) ... Táňa

    OdpovědětVymazat
  9. Moc dík Františku. Vladimíra, jeho fotky a obrazy mám moc rád.
    ahoj Mirek Kyzlink

    OdpovědětVymazat
  10. Další prima článek a moc pěkné Havranovy fotografie. Velice rád sem si přečetl. Ahoj, Tonda Motáň.

    OdpovědětVymazat
  11. Nekteri z nás, na cestě hledáni po smyslu života, se dostali do oblasti, které se nám snaží ukázat pooteviranim okna, nebo i dveří , vyjadrovanim svých pocitu různými způsoby a styly. Nekteri to dokazi dělat lepe, nekteri méně, ale v různých dílech jejich tvorby je důkaz jejich snahy, a moudrosti získané na své cestě. Havran je jeden z nich, a jeho tvorba je důkaz jeho wisdom, který dosáhl.
    Citis jeho presence i na drátech internetu, kde vždy potesi jen nakouknutim a poznamkou. To je rozdil mezi určitýma lidma, který nekteri nemůžou pochopit. Někdo otevře dveře, a vyvolá u všech spokojenost a úsměv. Někdo jen projde okolo dveří, a všechny nasere.

    OdpovědětVymazat
  12. Emir, neni to dokonalost tve fotografie ktera te privede na tyhle stranky, a hlavne do srdci lidi, ale OSOBNOST.


    A osobnost je videt na jakemkoliv vytvarnem dilu, jestli je techchnicky velmi dobre, nebo ne. Tim se lisis od trpazliku.V jejich pocinani neni absolutne nic.

    OdpovědětVymazat
  13. A ted se odeberu hladat plaz, kam chodi Franta s tim Francouzky mluvicim Spanelem.

    OdpovědětVymazat
  14. díky všem...:-)
    havran

    OdpovědětVymazat