úterý 10. března 2009

O hrůze ze svobody

Dnes si šest miliónů Tibeťanů a s nimi celý svobodomyslný svět připomíná padesáté výročí povstání proti okupaci komunistickou Čínou. Účet byl 86 000 mrtvých a desetiletí řízený rozklad kultury ve jménu veliké Číny a jejich vůdců.

Deimos (z řeckého Δείμος, česky Hrůza) je vnějším a menším ze dvou známých měsíců planety Marsu.

  • Jsem občan země, která má bohaté zkušenosti s nájezdníky, kteří nám přinášeli jejich pojetí "svobody".
  • Jsem občan země, která má veliké zkušenost s kolaboranty, kteří umí vždy vlát po "správném" větru.
  • Žiji v zemi, která se tak ráda uzavírá do sebe a nechce vidět, že svět, v jeho mnohotvárnosti, pokračuje i mimo Českou kotlinu.
  • Jsem občan země, jejíž mnozí představitelé by byli rádi, kdyby se o některých tématech raději nemluvilo. Mohlo by jim to rušit kšefty nebo svědomí a často obojí.

Myslím, že je zapotřebí některé věci připomínat. Protože svoboda na opačné straně světa je i mou svobodou. A její potlačení ubírá i kousek svobody mé. Svobody se sice nenajím, jak mi možná někteří namítnou. Jenže zapomenou říct, že bez svobody se ani nenadechnu a budu odsouzen k mlčení. Mám hrůzu z takových lidí - myslí si že svoboda je jen zboží na prodej... A klidně ji prodají za misku šošovice jako Ezau své prvorozenství.

...ale to by byl námět na další, mnohem delší úvahu.

Žádné komentáře:

Okomentovat