čtvrtek 13. listopadu 2008

Markéta Myšková a Galerie V kopci

Mariánská ulice v České Lípě nebývá místem, kde se pohybuji zrovna často. Takže jen náhoda mě přivedla k malému obchůdku s výtvarnými potřebami v této ulici. Jeho nedílnou součástí je také Galerie V kopci. Ve výkladní skříni zval plakát na výstavu obrazů Markéty Myškové, já měl chvíli čas a tak jsem vzal za kliku. Jen pár schodů dolů do obchodu a z mlhavě plochého města jsem se přenesl do hájemství barev a tvarů...

Tam jsem se ale dlouho nezdržel a krátkou chodbičkou jsem prošel do výstavní místnosti. Tedy do výstavní místnosti a jejího přístěnku. Výměrou nijak předimenzovaný prostor s citem zaplněný právě tak, aby divák netrpěl záchvěvy klaustrofobie na jedné straně, ani pocitem prázdnoty na té druhé.



Obrazy na stěnách vytvořila paní Markéta Myšková, která žije v Dubé na Českolipsku. Je členkou uskupení, které se nazývá: „Podbezdězský spolek intelektuální, poetický a okrašlovací“ . A na WWW stránkách tohoto spolku se můžete dozvědět více o jejích (a nejen výtvarných) aktivitách. Snad ještě dodat, že tato paní se zajímá i o historii Dubé a jejího okolí. Spolupodílí se na publikacích o Dubé a je předsedkyní Komise pro regeneraci městské památkové zóny Městského úřadu v tomto městě.


Nebudu se pouštět do hodnocení jejich obrazů. Celkově mě zaujaly a mnohé z nich se mi dost líbí. Ale do odborníka na výtvarné umění mám velice daleko a mé soudy by byly jen subjektivní. Takže nechám na vás, abyste si sami udělali úsudek z přiložených fotografií.


Nesmím zapomenout na několik plastik, které tuto výstavu doplňují. Jde o dřevěné objekty Františka Laca a velice zajímavá keramická díla Jaroslava Šafra.



Výstava je prodejní a končí 29. XI. 2008, takže doporučuji udělat si chvíli času a vyjít těch pár desítek metrů nad českolipské náměstí.

Galerie V KOPCI, (výtvarné a umělecké potřeby), Mariánská 204, Česká Lípa
kontakt: 724 133 648
otvírací doba: Po-Pá: 9–11 12–18 So: 9–12



Pro více fotografií z výstavy klikněte na fotografii dole:

Žádné komentáře:

Okomentovat